Exkluzivní průzkum značky Barum: 55% Čechů správně nepozná zimní pneumatiky

  • Devět z deseti českých řidičů již dnes poctivě přezouvá na zimní pneumatiky. 89 % z nich je má na autě dokonce dříve, než předepisuje zákon, tedy před 1. listopadem
  • Disciplinovaným Čechům však chybí znalosti – 28 % z nich má za to, že předepsaná minimální hloubka dezénu je v zimě menší než zákonem požadované 4 mm. Jen 45 % respondentů vědělo, že plášť vyvinutý jako zimní je označen tzv. Alpským symbolem: sněhovou vločkou ve stylizovaném horském masivu
  • Nejoblíbenější značkou zimních pneumatik je stále Barum – sází na něj 27 % dotázaných
New content item

Praha, 9. října 2017 – Průzkum společnosti STEM/MARK  pro značku Barum jasně ukázal, že Češi důsledně dodržují literu zákona. Alespoň, co se použití zimních plášťů týče. Přezouvá na ně 90 % řidičů. Více než polovina dotázaných však nedokáže bezpečně rozpoznat správnou zimní pneumatiku, téměř třetina by pak zimní pláště měnila až ve chvíli, kdy už jsou pro bezpečnou jízdu v zimě příliš sjeté, tj. mají menší než 4mm vzorek.

 

„Příjemně nás potěšilo, jak jsou Češi svědomití. Vzhledem k nepředvídatelnosti počasí během těchto měsíců je určitě dobrou zprávou fakt, že do 1. listopadu nasadí zimní pneumatiky 89 % českých řidičů,“ komentuje výsledky Juraj Ižvolt, šéf divize Marketing Continental Barum s.r.o. Většina (59 %) respondentů reflektuje i počasí, ale celkově jen 11 % nechá výměnu až na listopad. Český zákon přitom v období od 1. listopadu do 31. března použití zimních plášťů předepisuje jen v případě, že na vozovce leží souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. „Vzhledem k odlišnému složení směsi letní a zimní pneumatiky je důležitá venkovní teplota vzduchu. Doporučujeme přezout na zimní ve chvíli, kdy teplota pravidelně klesá pod 7 °C, protože tehdy už letní pláště nefungují optimálně. Přezutím v průběhu října tedy rozhodně nic nezkazíte, v noci totiž bývá často chladněji,“ vysvětluje Juraj Ižvolt. Nespornou výhodou včasné výměny plášťů bývají volnější kapacity pneuservisů.

 

Disciplína nechybí, detailnější znalosti ano

Byť 90 % Čechů na zimní pneumatiky přezouvá, nedokážou je správně rozpoznat. Celých 22 % vůbec neví, jak zimní plášť vypadá, 15 % dotázaných se řídí zákonem, který požaduje pláště označené písmeny M+S, a dalším 17 % stačí vzorek s lamelami. „Tyto dvě možnosti přitom definují zimní pneumatiky jen částečně. Znak M+S nesou pneumatiky s lepšími záběrovými vlastnostmi na sněhu, tedy např. i terénní nebo celoroční pláště. K udělení tohoto označení není potřeba žádné ověření pomocí testů. A vzorek s jemnými lamelami najdete u terénních, celoročních i zimních pneumatik,“ říká Juraj Ižvolt. „Jediným správným označením skutečné zimní pneumatiky je tzv. Alpský symbol: sněhová vločka ve stylizovaném horském masivu,“ vysvětluje. Právě tento znak prokazuje, že plášť splnil požadavky předpisů UNECE č. 117 a musel absolvovat náročné testy pro použití v zimě. Nesou ho pochopitelně i zimní pláště Barum Polaris 3. Zimní pneumatiky podle tohoto symbolu dokáže rozlišit méně než polovina účastníků průzkumu – 45 %.

 

Výrazně lepší situace není ani v případě znalosti minimální hloubky dezénu. Téměř třetina (28 %) dotázaných by v zimě používala pneumatiky s menším než 4mm vzorkem, což zákon vysloveně zakazuje. „V porovnání s novými plášti s dezénem o hloubce 8 mm se přitom v případě pneumatik sjetých na zákonnou hranu prodlužuje brzdná dráha na sněhu při 50 km/h o 14 m, což znamená zbytkovou rychlost 27,9 km/h,“ popisuje rizika Juraj Ižvolt. Nedostatečná hloubka vzorku může být důvodem, proč pojišťovna při nehodě odmítne plnění. Úroveň sjetí pneumatiky se snadno ověří pomocí eurové mince, její vnější okruží má přesně 4 mm a jakmile se tedy srovná s bloky dezénu, nastane chvíle zimní pláště vyměnit.


Češi vybírají podle ceny

Při výběru pneumatik je nejdůležitějším parametrem cena, následovaná vlastní zkušeností a výsledky nezávislých testů. To je ostatně i důvod, proč je u nás nejoblíbenější značkou český Barum, jenž nabízí výtečné jízdní vlastnosti za dobrou cenu. Podle výsledků průzkumu ji používá každý čtvrtý řidič. O popularitě značky svědčí i titul ProduktRoku 2016, který na jaře tohoto roku získal na nákupním serveru Heureka.cz mezi zimními plášti model Barum Polaris 3. Toto ocenění se uděluje produktům, jež jsou žádané a mají výborné uživatelské hodnocení.

Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289

Barum - značka skupiny Continental.
Chytrá volba.

K zajištění ideálního prostředí na našich webových stránkách používáme soubory cookie. Kliknutím sem získáte další informace, popřípadě budete moci změnit nastavení souborů cookie.