Zimní pneumatiky: Klíčové vlastnosti
Teplota klesá, zatímco nebezpečí sněhových srážek a náledí roste. Lidé, kteří stále používají letní pneumatiky, se vystavují nebezpečí, že budou muset zaplatit vysokou pokutu a že budou představovat obecné riziko pro bezpečnost silničního provozu. To proto, že zimní pneumatiky jsou nejlepší v těch situacích, kdy letní pneumatiky narážejí na své limity. Nejedná se pouze o sněžení. Zimní pneumatiky přijdou vhod za mokrého i suchého počasí, jsou-li silnice chladné.
Ať už jde o lepší ovladatelnost nebo kratší brzdnou dráhu – zimním pneumatikám se od října do Velikonoc nic nevyrovná. Díky efektivnímu přenosu výkonu zimní pneumatiky zlepšují směrovou stabilitu a přesnost řízení vozidla. Technologie aquaplaningu také pomáhá řidičům v oblastech s malými sněhovými, nicméně většími dešťovými srážkami.
Rozdíl spočívá v pryžové směsi.
Ať už sněží, prší, anebo je jen chladné počasí, zimní pneumatiky by měly být schopny nabídnout především jednu věc: maximální přilnavost k vozovce i za špatného počasí. Proto všechny modely obsahují speciální pryžovou směs. V čem spočívá rozdíl: Ve vysokém podílu přírodního kaučuku. Díky tomu je pneumatika měkčí, a proto zajišťuje stabilní trakci i během chladných povětrnostních podmínek. Vlastnosti letních pneumatik se v závislosti na klesající teplotě rychle mění a tyto pneumatiky se stávají tužšími a méně přilnou k vozovce. Letní pneumatiky jsou při nízkých teplotách méně pružné, mají nižší trakci i brzdný výkon. A to platí i při suché vozovce.
Se zimními pneumatikami je to jiné: jejich speciální složení zajišťuje během zimního období správný stupeň tření. Nicméně: Čím měkčí jsou pneumatiky, tím větší je spotřeba energie a paliva, takže se vaše provozní náklady mohou zvýšit. Plniva, jako je oxid křemičitý, a změkčovadla, jako jsou oleje a pryskyřice, proto hrají vedle přírodního kaučuku podstatnou roli. Tvoří přibližně 40 % pryžové směsi. Kombinace jednotlivých složek v konečném důsledku určuje tvrdost pneumatiky, ať už jde o letní nebo zimní pneumatiku.